Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Město ve městě/ „Blok Trnitá“
Skrušný, Petr ; Plášil, Jiří (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Širší vztahy Řešený pozemek se nachází jižně od samotného historického centra Brna v městské části Brno- Trnitá. Je nazýván „Novým jižním centrem“ spolu s pozemkem na severní části za ulicí Opuštěnou a východními pozemky, na kterých se v dnešní době nalézá Ústřední autobusové nádraží Zvonařka. Významnými budovami v blízkosti řešené plochy je areál nákupní galerie Vaňkovka s galerií FAIT a palác Triniti, dále pak Městský úřad Šlapanice a zmiňované autobusové nádraží. Pozemek nebyl dlouho díky existenci záplavových území zastavěn, není tedy nijak kontaminovaný. Souvisí to také s velmi dlouhou diskuzí o přesunu hlavního vlakového nádraží, o jehož poloze již bylo rozhodnuto v roce 2018. Nádraží by se tudíž mělo postavit u řeky. S tím souvisí rozvoj Jižního centra, výstavba smíšené zástavby městského charakteru s funkcemi bydlení, služeb, obchodu, kancelářských a pronajímatelných prostor. Tento počin by měl rozšířit centrum o rušný „bulvár“ spojující vizuální osou nádraží s historickým centrem Brna. Na konci bulváru by se pak nacházelo hlavní vlakové nádraží a integrované hlavní autobusové nádraží. Velmi významná je existence řeky a parku, které do tohoto území vstupují a dávají mu nezaměnitelný charakter celoměstského významu. Vymezení a účel stavby Cílem práce je do dané blokové urbanistické struktury (územní studie tzv. Jižní čtvrti - Trnitá KAM Brno 2019) navrhnout polyfunkční dům. Studenti si poté v řešeném území zvolí umístění objektu či objektů, stanoví a zdůvodní stavební program a zpracují práci v níže uvedeném rozsahu. Návrh bude vypracován volně dle regulací stanovených výše uvedenou územní studií. Mnou navržený objekt v sobě spojuje funkce bydlení s prostory pro služby v uličním parteru budovy. Urbanistická koncepce Jedinečností celého území jsou přímý kontakt s historickým centrem, nové hlavní vlakové nádraží a velmi blízká přítomnost řeky Svratky, která se zrovna na tomto území bezprostředně dotýká hranic mé parcely. Tyto skutečnosti do této situace přinášejí pro mě významné myšlenky a to městský ruch a rekreace u řeky. Je evidentní, že potenciál řeky v tomto území nemá a jen tak nebude mít v Brně obdoby, právě kvůli předpokládané vysoké koncentraci lidí cestujících na vlak, tak díky novým obyvatelům, kterých by mělo být až 10 000. Nové nábřeží by využívali jak obyvatelé čtvrti, tak i lidé z okolí, případně návštěvníci, dojíždějící vlakem. Proto navrhuji celý uliční parter budovy jako veřejný. Vytvářím zde malé prostory pro kavárnu s možným využitím předprostoru před budovou samotnou k posezení. Horní nadzemní patra pak slouží čistě jako plochy k bydlení. Nábřeží řeky Svratky odděluje zeleň a navazující cyklostezka na již velmi oblíbenou dráhu podél celé řeky. Dopravní řešení Objekt je dopravně napojen pro osobní automobily z západní strany od řeky na obslužnou obousměrnou zklidněnou komunikaci. Na koncích budovy se nachází vjezd do výtahu pro osobní automobily, který vedou do podzemních parkovacích garáží. Zásobování komerčních prostor na nábřeží by se uskutečňoval v omezené míře přímo na chodníku z nábřeží, stejně tak jako příjezd hasicích vozů nebo svoz odpadu. Dále se zde nachází dva samostatné vstupy k bytovým jednotkám.
Město ve městě/ „Blok Trnitá“
Skrušný, Petr ; Plášil, Jiří (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Širší vztahy Řešený pozemek se nachází jižně od samotného historického centra Brna v městské části Brno- Trnitá. Je nazýván „Novým jižním centrem“ spolu s pozemkem na severní části za ulicí Opuštěnou a východními pozemky, na kterých se v dnešní době nalézá Ústřední autobusové nádraží Zvonařka. Významnými budovami v blízkosti řešené plochy je areál nákupní galerie Vaňkovka s galerií FAIT a palác Triniti, dále pak Městský úřad Šlapanice a zmiňované autobusové nádraží. Pozemek nebyl dlouho díky existenci záplavových území zastavěn, není tedy nijak kontaminovaný. Souvisí to také s velmi dlouhou diskuzí o přesunu hlavního vlakového nádraží, o jehož poloze již bylo rozhodnuto v roce 2018. Nádraží by se tudíž mělo postavit u řeky. S tím souvisí rozvoj Jižního centra, výstavba smíšené zástavby městského charakteru s funkcemi bydlení, služeb, obchodu, kancelářských a pronajímatelných prostor. Tento počin by měl rozšířit centrum o rušný „bulvár“ spojující vizuální osou nádraží s historickým centrem Brna. Na konci bulváru by se pak nacházelo hlavní vlakové nádraží a integrované hlavní autobusové nádraží. Velmi významná je existence řeky a parku, které do tohoto území vstupují a dávají mu nezaměnitelný charakter celoměstského významu. Vymezení a účel stavby Cílem práce je do dané blokové urbanistické struktury (územní studie tzv. Jižní čtvrti - Trnitá KAM Brno 2019) navrhnout polyfunkční dům. Studenti si poté v řešeném území zvolí umístění objektu či objektů, stanoví a zdůvodní stavební program a zpracují práci v níže uvedeném rozsahu. Návrh bude vypracován volně dle regulací stanovených výše uvedenou územní studií. Mnou navržený objekt v sobě spojuje funkce bydlení s prostory pro služby v uličním parteru budovy. Urbanistická koncepce Jedinečností celého území jsou přímý kontakt s historickým centrem, nové hlavní vlakové nádraží a velmi blízká přítomnost řeky Svratky, která se zrovna na tomto území bezprostředně dotýká hranic mé parcely. Tyto skutečnosti do této situace přinášejí pro mě významné myšlenky a to městský ruch a rekreace u řeky. Je evidentní, že potenciál řeky v tomto území nemá a jen tak nebude mít v Brně obdoby, právě kvůli předpokládané vysoké koncentraci lidí cestujících na vlak, tak díky novým obyvatelům, kterých by mělo být až 10 000. Nové nábřeží by využívali jak obyvatelé čtvrti, tak i lidé z okolí, případně návštěvníci, dojíždějící vlakem. Proto navrhuji celý uliční parter budovy jako veřejný. Vytvářím zde malé prostory pro kavárnu s možným využitím předprostoru před budovou samotnou k posezení. Horní nadzemní patra pak slouží čistě jako plochy k bydlení. Nábřeží řeky Svratky odděluje zeleň a navazující cyklostezka na již velmi oblíbenou dráhu podél celé řeky. Dopravní řešení Objekt je dopravně napojen pro osobní automobily z západní strany od řeky na obslužnou obousměrnou zklidněnou komunikaci. Na koncích budovy se nachází vjezd do výtahu pro osobní automobily, který vedou do podzemních parkovacích garáží. Zásobování komerčních prostor na nábřeží by se uskutečňoval v omezené míře přímo na chodníku z nábřeží, stejně tak jako příjezd hasicích vozů nebo svoz odpadu. Dále se zde nachází dva samostatné vstupy k bytovým jednotkám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.